Logopedia jest nie tylko moim zawodem, ale przede wszystkim moją pasją. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Od lat jestem wykładowcą studiów podyplomowych z zakresu logopedii, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i terapii pedagogicznej w Krakowie.
Na co dzień moimi pacjentami są głównie osoby dorosłe i młodzież z afazją, jąkaniem, dyzartrią, dyslalią wieloraką, rotacyzmem, seplenieniem, oligofazją,...
Jestem wokalistką, nauczycielką śpiewu klasycznego, oraz terapeutką mowy i głosu. Ukończyłam studia wyższe na Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Nauk o Wychowaniu, specjalność - Wychowanie muzyczne, oraz studia podyplomowe Logopedia z emisją głosu także na UŁ.
Na co dzień śpiewam w Teatrze Muzycznym w Łodzi. W terapii wykorzystuję dużo ćwiczeń muzycznych, logorytmicznych, oraz muzykoterapię i relaksację. Prowadzę terapię...
Nazywam się Marzena Poznańska jestem logopedą, neurologopedą, pracuję z dziećmi i dorosłymi. Dorośli pacjenci znajdą u mnie pomoc w rehabilitacji mowy, która pozwoli usprawnić umiejętności komunikacyjne zaburzone na skutek urazów po wypadkach, guzów,udarów mózgu oraz procesów zwyrodnieniowych.Mali pacjenci znajdą u mnie wsparcie w uczeniu się mowy oraz pozbywaniu się wad wymowy. Prowadzę też intensywną...
Terapia afazji
Afazja to zaburzenie mechanizmów programujących mowę polegające na częściowej lub całkowitej utracie umiejętności budowania i/lub rozumienia tekstów słownych w wyniku ogniskowego uszkodzenia ośrodków mowy dominującej półkuli mózgu. Terapia afazji dotyczy pacjentów, którzy utracili zdolność porozumiewania się w wyniku uszkodzeń mózgu: udarów, urazów mechanicznych, zmian nowotworowych, zakrzepów.
Celem terapii logopedycznej jest odbudowa sprawności języka w jego poznawczej, interakcyjnej i grupotwórczej funkcji. W celu podjęcia właściwej terapii logopedycznej/neurologopedycznej należy określić rozległość i rodzaj zaburzeń, co z kolei pozwoli na rozpoczęcie terapii opartej na zachowanych elementach komunikacji. Początkowo stymulować należy umiejętność komunikacji z najbliższym otoczeniem; pobudzać aktywność językową pacjenta, uczyć i wzmacniać umiejętność rozpoznawania symboli i wiązania ich z mową.
W terapii afazji stosujemy: ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, pracę z ciałem, masaż, ćwiczenia stymulujące procesy czytania, pisania.